14.7 C
Suceava
joi, august 11, 2022
AcasăLocalConsiliul Județean Suceava: Învățământ special în zona transfrontalieră Suceava-Cernăuți

Consiliul Județean Suceava: Învățământ special în zona transfrontalieră Suceava-Cernăuți

Consiliul Județean Suceava: Prin proiectul „Învățământ special în zona transfrontalieră Suceava-Cernăuți: modern, incluziv și adecvat pieței forței de muncă” finanțat prin intermediul Instrumentului European de Vecinătate în cadrul Programului Operaţional Comun România-Ucraina 2014-2020, Prioritatea 1.1 Cooperare instituțională în domeniul educațional în vederea creșterii accesului la educație și a calității acesteia s-au achiziționat kit-uri de teste standardizate pentru evaluarea și diagnosticarea medicală a copiilor cu cerințe educaționale speciale, după cum urmează:
 Testul DDE2 – Della Dislessia e Della Disortografia – 2 se adresează tuturor acelor specialiștilor din domeniul psihologiei clinice, al psihologiei școlare, logopezilor și consilierilor, pentru aprofundarea problemelor și dificultăților de scris-citit în cursul unui diagnostic de tulburare specifică de învățare, pentru monitorizarea dezvoltării celor două aptitudini sau pentru confruntarea diagnosticelor și rezultatelor tratamentelor.
 Testul Desenul Familiei – pune accentul pe capacitatea testului de a releva tipul si calitățile relațiilor subiectului în cadrul familiei sale, prin familie întelegând toate modalitățile de structurare a acestui tip de unitate, de la cea nucleară, continuând cu cele monoparentale, destructurate, compozite, extinse, și terminând cu cazul subiectului fără o minimă inserție socială sau rețea de suport social.
 Testul Desenul Persoanei – abordează atât aspectul psihometric al probei (posibilitatea de a determina gradul de dezvoltare în funcție de aptitudinile de a desena o persoană) și virtutile psihodiagnostice clinice.
 Testul ASI- 4 – permite evaluatorului să adune informaţii despre adolescent din contexte diferite, având la dispoziţie o variantă pentru părinţi şi o variantă pentru cadre didactice.
 Chestionar de evaluare a strategiilor de învăţare (SMALSI) – este un chestionar de autoevaluare, conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivaţia şcolară şi cu strategiile de învăţare.
Școlile din Județul Suceava, beneficiare ale rezultatelor proiectului, sunt: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava, Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sf. Andrei” Gura Humorului, Școala Profesională Specială Câmpulung Moldovenesc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI POPULARE